Wednesday, October 08, 2008

talak tau loh

gua talak tau, pasai apa makin kija itu kija makin bosan.
entah terlampau manyak pekija atau terlampau sikit kija.
tapi yang pastinya semua olang pun nampak manyak sibuk loh
tak tau sama ada gua seolang sajia yang belum grasp the art of "acting busy"
gua tiap-tiap hali email sama itu HP Heng, HP Lin, HP Loke dan Janice loh
meleka maciam manyak busy wor
hailan loh

gua punya team leader pun pandai menyolok
asyik hilang entah ke mana
tapi dia itu team leader ma
gua cuma itu kacang tanah kecik-kecik punya
ataupun itu cacing tanah
ehhh bukan...ikan bilis

aiyah cincai lah
pun dah 3.30pm...tinggal 1.5jam sajia
pun talak tau mau tukar kijia tak sebab sinang sangat
tapi yang pasti gua punya buntut punya lilitan sudah bertambah besaq lo
entah ada kina-mengina dengan itu donat dan kek-kek percuma kat ofis tak
ataupun yoga itu menggemukkan?

sekian. salam dan selamat bekija.
(FYI: ini bahasa malaysia generasi gua punya datuk, penang style. tak tau lu faham tak)
etimologi: gua, lu, bikin, sajia (sahaja), kija (kerja), sinang (senang), bini, kina (kena), menyolok (menyorok), hailan (hairan)

9 comments:

Anonymous said...

Haha, you memang tak da kerja ho~??

If you can't hold any longer, find yourself a new job lah... Need help?

Anonymous said...

One more word and I'd just faint coz eye concentration overload
Any way, I face that too and my boss is telling me that I have to created something out of thin air so that it shows that I still got work to do
apa maciam
apa maciam!!!

H.C. Tan said...

chunkiat: haha u wanna help me find a job ar? =P

mariposa: lol yalah potong stim adi, but using external email 2 email tarak kick lah. lol.

zI: hahaha itu maciam lah...wah, so your boss prefer u to pretend to be busy than not doing anything at all ar?

aL said...

walao eh @_@!

Mariposa said...

yeah really tarak kick cuz tak check at work. so mierda la

H.C. Tan said...

AL: impressive leh, i can speak my grandpa's language hahaha

mariposa: yala so kaypo one the guy...

Mariposa said...

that big cuenco. ISH. btw i tagged ur cute culo at my blog. when free at work you can work n it k? hehehehe

aL said...

whoaaaaaaaaaaaa your new hairdo in hsui's blog!!

seriously damn hot! haha.

H.C. Tan said...

mariposa: hehe i will do it...when i am free...in the near future..hahahaha

aL: really hot bo hahaha. but i look like a peacock in the mornings...lol...duno how to gel...no gel...just use water..lol